Nacionalinė karjeros savaitė Jūrų kadetų mokykloje

Lapkričio 18‒22 dienomis Jūrų kadetų mokykloje vyko profesinės savanorystės iniciatyvos ,,būsiu_“ organizuojamo projekto „Nacionalinė karjeros savaitė“ veiklos.
Klasių valandėlių metu kadetai supažindinti su profesijomis, kurios bus itin populiarios ir perspektyvios 2030 metais. Taip pat jie sužinojo apie vaikus, kurie užsiima savanoryste, reikšminga gamtosaugine veikla, yra sukūrę prietaisus, tarnaujančius žmonijai.
Lapkričio 19 dieną mokykloje lankėsi ir su 7 klasės kadetais bendravo S. Šileris ‒ ilgametis tolimojo plaukiojimo laivais kapitonas, įvairias kitas garbingas pareigas užėmęs žmogus.
Svečias pasakojo apie tarnybą desantiniame laive, burlaivyje „Meridianas“, tanklaiviuose „Debrecen“ ir „Žalgiris“, laive „Ignalina“. Pastarojo laivo, grįžtančio iš reiso su kroviniu Lamanšo sąsiauriu, įrėmintą nuotrauką S. Šileris padovanojo mokyklos bendruomenei.
Svečias kalbėjo apie laivavedžio, šturmano, bocmano darbo specifiką, įstatymų ir tvarkos laikymąsi, maistą, spaudą laive, jūros ligą.
S. Šileris taip pat pasakojo, kaip jam sekėsi dirbti „Baltijos“ žvejų kolūkio pirmininku, Klaipėdos prekybos uosto generaliniu direktoriumi, Lietuvos Respublikos generaliniu konsulu Kaliningrade, Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriumi.
Lapkričio 20 dieną į mokyklą buvo atvykęs Lietuvos jūrininkų sąjungos vadovas, Klaipėdos miesto savivaldybės Jūrinės kultūros koordinacinės tarybos pirmininkas P. Bekėža. Jis aštuntokams prisipažino, kad apie darbą, susijusį su jūra, pradėjo galvoti dar mokydamasis 7 klasėje. Svečias pasakojo apie savo profesinę karjerą, paaiškino žodžių „jūreivis“ ir „jūrininkas“ reikšmes, taip pat pateikė informaciją apie Klaipėdos valstybinį jūrų uostą: laivybos sąlygas ir poreikius, įplaukos ir laivybos kanalų gilinimo bei platinimo galimybes, didžiausius atplaukusius laivus. Buvęs kapitonas kalbėjo apie jūreivystės ir laivininkystės mokslų pradžią Lietuvoje, pasidomėjo, kokių žinių aštuntokai jau yra įgiję besimokydami Klaipėdos jūrų kadetų mokykloje.
Tą pačią dieną su 5a klasės mokiniais buvo susitikęs jūrų kapitonas S. Šiaučiūnas. Jis penktokams prasitarė, kad apie jūrininko darbą pradėjo svajoti nuo šešerių metų, kuomet susipažino su berniuku, turėjusiu tėvelį jūrininką. Svečias kalbėjo apie tai, kokius mokslus baigė ir kaip tapo kapitonu. Taip pat S. Šiaučiūnas papasakojo apie jūrininkų išgyvenamą namų bei artimųjų ilgesį ir tai, kaip jam sekasi prižiūrėti su Maltos vėliava į Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos uostus įplaukiančius laivus.
Su 5b klasės mokiniais bendravo Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos Lietuvos transporto saugos administracijos Jūrų departamento Hidrografijos skyriaus kapitonas, Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos lektorius V. Pašinskas. Jis pasakojo apie darbo patirtį laive, kuris tyrinėjo Baltijos jūros dugną. Penktokai sužinojo, kokie ir kokios būklės rasti povandeniniai objektai: sprogmenys, nuskendę laivai. Svečias kadetams paaiškino, kodėl svarbu užtikrinti, kad laivai saugiai nuleistų inkarus, įplauktų į uostą. Kalbėjo apie keleivinio laivo „Titanikas“ katastrofos priežastis ir Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos pirmakursių plaukimą Klaipėdos universiteto laivu „Brabander“. 5b klasės mokiniai įgijo žinių apie ideografinius elektroninių jūrlapių ženklus, navigacijos taisykles, prietaisus vairinėje, automatinę laivų indentifikavimo sistemą. Kadetai aktyviai svečiui teikė klausimus apie saugumo užtikrinimą, laivų navigaciją ir sulaukė išsamių atsakymų.
Lapkričio 21 dieną 5‒8 klasių kadetai dalyvavo konkurse „Profesijų labirintas“. Dalyviai buvo suskirstyti į 10 komandų. Konkursą sudarė šeši turai, kurių užduotims atlikti buvo skirta po 3 minutes. Jų metu mokiniai turėjo surasti popieriaus lape tarp daugybės raidžių „pasislėpusius“ žodžius, reiškiančius profesijas, sugrupuoti panašių kompetencijų reikalaujančias ir pagal darbo pobūdį artimas specialybes, nurodyti, kokiomis savybėmis turi pasižymėti padavėju-barmenu dirbantis asmuo, atrinkti 5 specialybes, kurių atstovai JAV uždirba daugiausiai, išskirti iš kelių pateiktų mažiausiai rizikingą profesiją. Konkurso dalyviams taip pat reikėjo į nepilnai užrašytus grožinės literatūros knygų vaikams pavadinimus įrašyti trūkstamus žodžius, reiškiančius profesijas, sudėlioti dėlionę ir įvardinti joje vaizduojamos specialybės atstovą, atlikti loginio mąstymo reikalaujančias užduotis. Visos dalyvavusios komandos buvo apdovanotos saldžiais prizais.
Dalyvaudami projekto „Nacionalinė karjeros savaitė“ veiklose mokiniai ne tik gavo informacijos apie įvairias profesijas, joms reikiamas kompetencijas bei gebėjimus, įsidarbinimo galimybes, bet ir pagilino jūreivystės bei laivybos žinias, susipažino su jūrinėmis specialybėmis, pabendravo su jų atstovais.

Skip to content