Dalyvaujamasis biudžetas

Klaipėdos jūrų kadetų mokykloje be bendrojo ugdymo programų yra įgyvendinamos ir  neformaliojo švietimo programos  ̶  „Rikiuotės ir karinio statuto pagrindai“, „Jūreivystė ir laivyba“, „Išgyvenimas sausumoje ir jūroje“, „Kovinė savigyna“, „Karinė taktika ir maskavimasis“ ir kt.  Taip pat mokykloje veikia šokių, dramos, dainavimo studijos. Vyksta nemažai tradicinių renginių: chorų karai, bendruomenės diena ir kt. 2024 metų spalio mėnesį mokyklos bendruomenė prisijungė prie iniciatyvos ,,Dalyvaujamasis biudžetas“. Susibūrė net vienuolika komandų, kurios kūrybinių dirbtuvių, klasės valandėlių metu generavo įvairias idėjas, skirtas mokyklos aplinkos gerinimui, ir jas tobulino iki gruodžio mėnesio pabaigos. Iki sausio 20 dienos mokinių siūlytos idėjos buvo aptartos, užpildytos jų anketos. Iš viso buvo pateikta ir argumentuotai mokyklos bendruomenei pristatyta vienuolika idėjų: „Poilsio zona“, „Geriamojo vandens stotelės“, „Geras garsas“, „Švediškas stalas“, „Poilsio stotelės“, „Vaizdo kokybė“, „Aktų salės įrengimas“, „Scenos atnaujinimas“, „Menas pagal kabineto temą“, „Scenos ir aktų salės apšvietimo įranga”, „Pagalbininkas mokyklos veiklai”. Po to mokinių teikti siūlymai buvo pristatyti komisijai, kurią sudarė mokyklos administracijos, mokinių tarybos bei Klaipėdos miesto savivaldybės atstovai. 2025 metų vasario mėnesį baigėsi geriausios ir labiausiai mokiniams reikalingos idėjos rinkimai. Mokiniai aktyviai balsavo ir išrinko dvi labiausiai patikusias idėjas.  Išrinktų idėjų įgyvendinimo tikslas – atnaujinti ir pagerinti mokyklos turimą garso aparatūrą (mikrofonai, laidai mikrofonams, garso kolonėlėms) bei atnaujinti aktų salės erdvę. Įsigijus naujesnius ir galingesnius mikrofonus, garso kolonėles, mokyklos renginių kokybė bus geresnė, atnaujinus scenos užuolaidas (priekinę ir galinę uždangą, kulisus), aktų salės erdvė atrodys estetiškiau ir patraukliau. Iniciatyvos „Dalyvaujamasis biudžetas“ patirtis mokiniams suteikė didesnį atsakomybės jausmą už savo mokyklą, ugdė pilietiškumo, kūrybiškumo, finansinio raštingumo, kultūrinę kompetencijas. Aktyvus jų dalyvavimas generuojant bei įgyvendinant idėjas prisidėjo prie Kadetų ugdymo sampratoje numatyto lyderystės gebėjimų ugdymo ir komandinio darbo įgūdžių formavimo.

Skip to content