Penktokams ir šeštokams vesti užsiėmimai apie emocijas

Seimas pritarė Sveikatos apsaugos ministerijos iniciatyvai 2020-uosius skelbti Vaikų emocinės gerovės metais. Mūsų mokykloje planuojama organizuoti prevencinius renginius, akcijas, vesti užsiėmimus, skirtus mokinių socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymui. Kiekvieną mėnesį bus akcentuojama vis kita emocija.
Sausio 22 dieną 5a ir 5b klasių, o sausio 27 dieną 6 klasės mokiniai dalyvavo užsiėmimuose, kurių metu buvo kalbama apie emocijas, jų raišką ir valdymą. Plačiau analizuotas pyktis. Mokiniai, rašydami sakinių pabaigas, anonimiškai nurodė, kada jie pyksta, kaip į tai reaguoja jų kūnai, su kuo galėtų palyginti savo pyktį, kaip jaučiasi, kai pykstama ant jų.
Perskaičiusi užbaigtus sakinius, socialinė pedagogė A. Pluščiauskienė penktokams ir šeštokams paaiškino, kad dažnai už pykčio slypi kitos emocijos: vienišumas, baimė, pasimetimas, nusivylimas, nepasitikėjimas savimi, liūdesys, bejėgiškumas, kaltės jausmas, savigaila, nesaugumas, gėda.
Pažiūrėję vaizdo medžiagą apie pykčio atpažinimą ir valdymą, mokiniai suprato, kad pykti nėra blogai, tačiau svarbu, kaip tai išreiškiama, kaip elgiamasi. Penktokai ir šeštokai siūlė bei aptarė pykčio įveikimo būdus, kad jis netaptų nekontroliuojamu, destruktyviu reiškiniu, galinčiu išprovokuoti problemas mokykloje, tarpusavio santykiuose, kenkti gyvenimo kokybei.

Skip to content