Nuo balandžio 29 iki gegužės 6 dienos Klaipėdos jūrų kadetų mokyklos matematikos mokytoja A. Šaučiūnienė ir socialinė pedagogė I. Tamašauskaitė dalyvavo pedagogų kvalifikacijos kėlimo kursuose “Developing 21st century skills in the classroom: CRITICAL THINKING“ Kroatijoje, Splite. Mokytojams šią galimybę suteikė mokyklos vykdomas „Erasmus+“ KA1 darbuotojų mobilumo projektas „Lyderystė – raktas į sėkmingą ateitį“.
XXI amžiaus mokykloje mokiniai turi įgyti ne tik dalykinių žinių, bet ir tokių svarbių įgūdžių kaip kritinis mąstymas, kūrybiškumas, bendravimo ir darbo komandoje gebėjimai. Tik tada jie galės tapti lyderiais, siekiančiais sėkmės asmeniniame, profesiniame ir visuomeniniame gyvenime.
Šių kursų metu mokytojai gilino žinias apie aktyviųjų ugdymo metodų taikymą pamokų metu siekiant įtraukti mokinį į pamokos veiklą, padarant jį ne pasyviu klausytoju, o aktyviu jos dalyviu, tobulinat jo analitinius ir kūrybinius gebėjimus, mokant tikrinti, vertinti ir analizuoti gaunamą informaciją, ugdant gebėjimą kelti klausimus bei ieškoti atsakymų.
Vienas pagrindinių kursų akcentų buvo dramos, kaip vieno iš aktyviųjų mokymo metodų, panaudojimas pamokose bei projektinių darbų kūrimas. Šie metodai, manome, gali būti puikūs įrankiai, padedantys mokytojams sudominti mokinius nagrinėjama pamokos tema, tobulinantys jų bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.
Dar viena svarbi „Erasmus+“ KA1 kursų dalis – susipažinimas su užsienio šalies švietimo sistema, kultūra, istorija, paveldu bei gyvenimo būdu. Kroatijos švietimo sistemos problemos panašios į Lietuvos. Nors ugdymo proceso organizavimas šiek tiek skiriasi, tačiau kroatai taip pat susiduria su mokytojų trūkumu, jų darbo krūvio augimu bei nedideliu atlyginimu.
Įsimintinas buvo vizitas į Akmens apdirbimo mokyklą (Klesarska Skola) Pučišča miestelyje, esančiame Brač saloje. Tai ‒ viena iš trijų tokio tipo ugdymo įstaigų pasaulyje, kurioje visi darbai – nuo brėžinio sudarymo iki produkto šlifavimo – atliekami tik rankiniu būdu.
Šių kursų metu mūsų mokyklos pedagogės ne tik įgijo žinių ir įgūdžių, padėsiančių tobulinti ugdymo procesą mūsų mokykloje, bet ir susipažino su pedagogais iš kitų Europos šalių, su kuriais tikisi ateityje bendradarbiauti vykdydamos tarptautinius projektus.